دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » جهش تولید، لازمه استقلال اقتصادی در عرصه جهانی است 

جهش تولید، لازمه استقلال اقتصادی در عرصه جهانی است 

کد خبر: 10529

 امام جمعه موقت اصفهان گفت: لازمه استقلال اقتصادی در عرصه جهانی جهش تولید است که به استقلال سیاسی و فرهنگی نیز منجر می‌شود.

رخدادشهر: آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، افزود: در صورتیکه کشوری به واردات از کشورهای دیگر وابسته باشد نمی تواند استقلال فرهنگی، نظامی و سیاسی داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: برای تحقق شعار سال، باید همه تلاش‌ مردم و مسوولان بر تولید و افزایش مشارکت مردم متمرکز باشد .

امام جمعه موقت اصفهان با گرامیداشت یازدهم اردیبهشت «روز جهانی کار و کارگر» ادامه داد: کارگران باید واقف به ارزش ذاتی کار خود باشند و نظام اسلامی نیز با ارائه تسهیلات به آنها و بهبود وضعیت استخدام و حقوق آنها، شرایط مشارکت مردم و کارگران را در تولید بیش از پیش فراهم کند.

وی با بیان اینکه کشور ما با تحریم‌های ظالمانه مواجه است، خاطرنشان کرد: لازمه خنثی‌سازی کامل تحریم ها، ارزش نهادن به کار کارگر و حمایت از این قشر است.

آیت‌الله مهدوی بیان کرد: کارِ کارگر وابسته به دانش و دانایی است و بطور مرتب باید ابتکار، نوآفرینی و کیفیت بالایی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی باید مراکز دانش بنیان را مورد حمایت جدی قرار دهد، گفت: دانشگاه‌هایی که کارهای مهندسی انجام می دهند باید با مراکز کار و کارگری مرتبط شوند تا بتوان از علم آنها استفاده کرد و کارهای با کیفیت‌تری انجام داد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بانوان ایرانی پیش از اسلام نیز با حجاب بودند و حجاب نوعی هویت ایرانی و اسلامی است، ادامه داد: آموزش و پرورش باید دانش آموزان دختر را درباره حجاب برتر تشویق کند.

ایرنا نوشت، وی با بیان اینکه حجاب، حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی است، تاکید کرد: قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیتِ حجاب نیز تردیدی وجود ندارد.

آیت الله مهدوی با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی، اضافه کرد: در صورتیکه همه دستگاه‌های مسوول وظایف خود را در زمینه حجاب انجام دهند نتایج مطلوب آن را در جامعه خواهیم دید.

انتهای پیام/

 
 
  
  
 

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید